ACTUEEL

Ik schrijf af en toe artikelen en maak video’s die jou helpen om eigenaarschap te creëren.

Stuur mij inzichten over eigenaarschap bij medewerkers!

Nieuwe gewoontes om medewerkers succesvol te laten zijn

Nieuwe gewoontes om medewerkers succesvol te laten zijn

Routines zijn hardnekkig. Met de corona maatregelen gaan veel routines op het werk verloren.

Routines die ongewenst gedrag in stand houden kunnen in de tijd van corona maatregelen worden doorbroken!

Lees waarom je als leidinggevende juist nu kunt experimenteren met nieuw gedrag, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn.

Lees meer
Eigenaarschap bij de kinderen

Eigenaarschap bij de kinderen

Vanwege corona zitten alle kinderen thuis. Zo voorkom je drie weken PlayStaion en strijd. Eigenaarschap bij de kinderen. Het is niet veel anders dan eigenaarschap bij medewerkers.

Lees meer
ZEGGEN en WILLEN is niet hetzelfde als DOEN

ZEGGEN en WILLEN is niet hetzelfde als DOEN

zeggen en willen is niet altijd hetzelfde als doen. Je ziet het bij Rutte. Hij zegt dat heel Nederland moet stoppen met handen schudden en besluit zijn verhaal met een hand aan Jaap van Dillen van het RIVM. Gewoontes leer je niet 1-2-3 af.

Lees meer
Eigenaarschap bij de medewerker

Eigenaarschap bij de medewerker

Voelt het soms als trekken en sleuren om iets voor elkaar te krijgen met de mensen waaraan je leiding geeft? Of heb je een ondersteunende functie en denk je dat er niets meer gebeurt als jij de motor niet blijft aanzwengelen? Lees hoe je eigenaarschap bij medewerkers kunt creëren.

Lees meer
Intrinsiek gemotiveerde medewerkers

Intrinsiek gemotiveerde medewerkers

Zijn mensen waaraan je leiding geeft niet gemotiveerd om ander gedrag te laten zien? Zijn het altijd dezelfde mensen die betrokken zijn en lukt het niet om “de middenmoot” mee te krijgen? Of doen medewerkers wel wat jij wilt, maar alleen omdat jij het zegt? Lees hoe je ervoor kunt zorgen dat medewerkers intrinsiek gemotiveerd zijn om hun werk beter, anders, te doen.

Lees meer
Management is van de “why” en eigenaarschap ligt laag in de organisatie. Hoe dan?? Zo!

Management is van de “why” en eigenaarschap ligt laag in de organisatie. Hoe dan?? Zo!

Management is van de “why” en eigenaarschap ligt laag in de organisatie. Er zijn managementboeken over volgeschreven en menig TED-talk gaat hierover. Ik denk dat bijna iedereen het ermee eens is dat je als organisatietop vooral richting geeft en niet bedenkt hoe werk het beste uitgevoerd kan worden. Dat kun je beter laten bedenken door mensen die het werk ook daadwerkelijk uitvoeren.
Dat veel mensen het hiermee eens zijn, wil nog niet zeggen dat het in organisaties ook wordt toegepast. Het is namelijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Lees meer
Zo krijg je jouw organisatie in beweging!

Zo krijg je jouw organisatie in beweging!

Mijn eerste video! Ik adviseer mensen en organisaties om kleine stapjes te nemen. Want als je te groots denkt, duurt het heel lang voordat er ook echt iets gebeurt. Dus toen ik met een filmmaker aan de slag wilde om mijn kennis te filmen en gratis te verstrekken,...

Lees meer
Met deze 3 principes maak je jouw overleg effectief!

Met deze 3 principes maak je jouw overleg effectief!

Zit jij weleens bij een overleg, waarbij je denkt ‘dat kan toch anders...’? In elk overleg waarin je op doelstellingen stuurt, wordt gebruik gemaakt van plan-do-check-act, en dan met name de onderdelen check en act: controleren of alles volgens plan verloopt (check)...

Lees meer
In 6 stappen van doelstelling naar concreet actieplan

In 6 stappen van doelstelling naar concreet actieplan

In het vorige artikel schreef ik 5 tips om de werkvloer te betrekken bij je businessplan. Het businessplan bestaat uit een aantal doelstellingen en de daarbij behorende actieplannen. In dit artikel beschrijf ik hoe je in 6 stappen van doelstelling naar concreet...

Lees meer
Samen sturen met het Eigenarenmodel

Samen sturen met het Eigenarenmodel

Ben jij bestuurder bij een bedrijf waar meer dan 200 mensen werken? Of werk je als consultant, manager of medewerker in zo’n bedrijf? Maak dan kennis met het Eigenarenmodel dat we bij NS Service & Operatie hebben ingericht. In dit eerste artikel beschrijf ik...

Lees meer

Stuur mij inzichten over eigenaarschap bij medewerkers!