ACTUEEL

Ja, mail mij inzichten over eigenaarschap bij medewerkers

Management is van de “why” en eigenaarschap ligt laag in de organisatie. Hoe dan?? Zo!

Management is van de “why” en eigenaarschap ligt laag in de organisatie. Hoe dan?? Zo!

Management is van de “why” en eigenaarschap ligt laag in de organisatie. Er zijn managementboeken over volgeschreven en menig TED-talk gaat hierover. Ik denk dat bijna iedereen het ermee eens is dat je als organisatietop vooral richting geeft en niet bedenkt hoe werk het beste uitgevoerd kan worden. Dat kun je beter laten bedenken door mensen die het werk ook daadwerkelijk uitvoeren.
Dat veel mensen het hiermee eens zijn, wil nog niet zeggen dat het in organisaties ook wordt toegepast. Het is namelijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Lees meer
Zo krijg je jouw organisatie in beweging!

Zo krijg je jouw organisatie in beweging!

Mijn eerste video! Ik adviseer mensen en organisaties om kleine stapjes te nemen. Want als je te groots denkt, duurt het heel lang voordat er ook echt iets gebeurt. Dus toen ik met een filmmaker aan de slag wilde om mijn kennis te filmen en gratis te verstrekken,...

Lees meer
Met deze 3 principes maak je jouw overleg effectief!

Met deze 3 principes maak je jouw overleg effectief!

Zit jij weleens bij een overleg, waarbij je denkt ‘dat kan toch anders...’? In elk overleg waarin je op doelstellingen stuurt, wordt gebruik gemaakt van plan-do-check-act, en dan met name de onderdelen check en act: controleren of alles volgens plan verloopt (check)...

Lees meer
In 6 stappen van doelstelling naar concreet actieplan

In 6 stappen van doelstelling naar concreet actieplan

In het vorige artikel schreef ik 5 tips om de werkvloer te betrekken bij je businessplan. Het businessplan bestaat uit een aantal doelstellingen en de daarbij behorende actieplannen. In dit artikel beschrijf ik hoe je in 6 stappen van doelstelling naar concreet...

Lees meer