Hoe voorkom je aversie tegen KPI’s op de werkvloer

“Er is op de werkvloer zo veel aversie tegen KPI’s, hoe kan ik medewerkers dan vragen er eigenaarschap voor te nemen?” Die vraag stelde een deelnemer van het Superkrachtenprogramma.

In deze video hoor je wat je kunt doen waardoor de doelen meer tot de verbeelding spreken en minder een ‘management-ding’ zijn.

Medewerkers nemen daardoor makkelijker eigenaarschap.

Ben jij niet altijd de leidinggevende die je wilt zijn?

Managers weten vaak wel hoe ze leiding willen geven, maar soms lukt dat in de praktijk gewoon niet…
—Heb jij medewerkers die niet meebewegen?
—Blijft je team/ organisatie hangen terwijl jij juist vooruit wilt?
—Neemt het werk te veel van jouw kostbare tijd in beslag?

Als medewerkers niet in beweging komen, trekken veel leidinggevenden zelf de kar. Ze zorgen er als een superheld voor dat het allemaal goed komt en resultaten worden behaald.

Voorkom dat de organisatie afhankelijk is van jou!

Durf het aan om zelf minder te doen en meer over te laten aan medewerkers: creëer eigenaarschap bij medewerkers en zij worden superkrachten!

Doe mee met het Superkrachtenprogramma: ontwikkel jezelf, jouw omgang met medewerkers en de inrichting van je organisatie.

Word de leidinggevende die je wilt zijn.

***Online modules vanaf 11 november (6 modules)
***Drie bijeenkomsten in Utrecht (18 november, 20 januari en 17 februari)
***Drie online sessies (2 december, 16 december, 3 februari)
***Drie individuele gesprekken met mij

Via deze link kun je een afspraak in mijn agenda schieten om te bespreken of het Sperkrachtenprogramma bij je past.

Of schrijf je meteen in 😊, aanmelden kan t/m 31 oktober ’22.

Dit vind je misschien ook interessant

Hoe zet je medewerkers in de juiste positie om eigenaarschap te nemen?

Hoe zet je medewerkers in de juiste positie om eigenaarschap te nemen?

Wil je weten hoe je medewerkers echt eigenaarschap kunt laten nemen? Dit artikel laat zien hoe je ze de juiste ruimte en verantwoordelijkheid geeft zonder ze te overbelasten. Het draait om het stellen van duidelijke prioriteiten, het bieden van steun en wanneer jij als leidinggevende moet ingrijpen. Zo ontstaat een omgeving waarin medewerkers niet afwachten, maar zelf in actie komen. Benieuwd hoe je dit kunt doen? Lees verder!

Zeggen is niet hetzelfde als doen

Zeggen is niet hetzelfde als doen

We zeggen het zo vaak: “Vanaf nu ga ik het anders doen.” Maar waarom blijven we dan toch hangen in oud gedrag?
In dit artikel laat ik zien waarom zeggen en willen nog lang niet hetzelfde is als doen en hoe dit ons leiderschap en het eigenaarschap in teams kan blokkeren. Met een herkenbaar voorbeeld en concrete inzichten om vandaag nog verschil te maken.