Hoe krijg je meer grip op medewerkers?

‘Hoe ga je om met een medewerker die wel heel betrokken is, maar waarbij je merkt dat je de grip verliest op wat ze doet?’. Zo’n vraag vraag kun je makkelijker beantwoorden als je naar drie niveaus kijkt: doel – afspraken – personen.

Door te onderzoeken vanuit deze drie niveaus, ontdek je welke interventies helpen om te veranderen.

Mijn naam is Martine Veeger.

Ik help leidinggevenden om de leidinggevende te zijn die ze willen zijn. De meeste leidinggevenden willen namelijk wel coachend en faciliterend leidinggeven, maar in de praktijk lukt dat niet altijd.

Eigenaarschap bij medewerkers begint bij jezelf: het begint bij jou als leidinggevende.

Maar dat wil niet zeggen dat je in je eentje het wiel moet uitvinden.

Je vindt al mijn kennis en ervaring in het boek Superkrachten en in het Superkrachtenprogramma help ik leidinggevenden om hun eigen energie anders in te zetten en hun organisatie zo in te richten dat medewerkers eigenaarschap nemen en daarmee superkrachten worden.

Wil je vaker artikelen en video’s over eigenaarschap ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de weekmail.

Dit vind je misschien ook interessant

Word jij ook vaak geleefd?

Word jij ook vaak geleefd?

We worden geleefd We worden vaak geleefd: allerlei klusjes komen op ons af en daardoor komen we nooit toe aan de echt belangrijke zaken. De prioriteitenmatrix, door president Eisenhower gebruikt en door Stephen Covey opgenomen in zijn managementboeken, helpt om wel te...

Hoe voorkom je aversie tegen KPI’s op de werkvloer

Hoe voorkom je aversie tegen KPI’s op de werkvloer

“Er is op de werkvloer zo veel aversie tegen KPI’s, hoe kan ik medewerkers dan vragen er eigenaarschap voor te nemen?” Die vraag stelde een deelnemer van het Superkrachtenprogramma. In deze video hoor je wat je kunt doen waardoor de doelen meer tot de verbeelding...

Meer invloed op eigenaarschap bij medewerkers

Meer invloed op eigenaarschap bij medewerkers

Heb jij het webinar Meer invloed op eigenaarschap bij medewerkers gemist? Geen zorgen: je kunt de opname terugkijken. In het webinar werden de volgende vragen beantwoord:***Hoe voorkom je dat medewerkers alleen iets doen omdat het moet? Wat kun jij doen zodat ze iets...