Eigenaarschap creëren begint met in de spiegel kijken

Lees in dit interview voor ManagementBoek Magazine met Bert Peene hoe het volgens mij komt dat het zo veel organisaties maar niet lukt om voldoende eigenaarschap bij hun medewerkers tot stand te brengen.

Eigenaarschap bij medewerkers begint bij jezelf: houd een spiegel voor en ontdek wat jij kunt doen om de verantwoordelijkheid van anderen te vergroten.

Dit vind je misschien ook interessant

Hoe zet je medewerkers in de juiste positie om eigenaarschap te nemen?

Hoe zet je medewerkers in de juiste positie om eigenaarschap te nemen?

Wil je weten hoe je medewerkers echt eigenaarschap kunt laten nemen? Dit artikel laat zien hoe je ze de juiste ruimte en verantwoordelijkheid geeft zonder ze te overbelasten. Het draait om het stellen van duidelijke prioriteiten, het bieden van steun en wanneer jij als leidinggevende moet ingrijpen. Zo ontstaat een omgeving waarin medewerkers niet afwachten, maar zelf in actie komen. Benieuwd hoe je dit kunt doen? Lees verder!

Zeggen is niet hetzelfde als doen

Zeggen is niet hetzelfde als doen

We zeggen het zo vaak: “Vanaf nu ga ik het anders doen.” Maar waarom blijven we dan toch hangen in oud gedrag?
In dit artikel laat ik zien waarom zeggen en willen nog lang niet hetzelfde is als doen en hoe dit ons leiderschap en het eigenaarschap in teams kan blokkeren. Met een herkenbaar voorbeeld en concrete inzichten om vandaag nog verschil te maken.