‘Hoe ga je om met een medewerker die wel heel betrokken is, maar waarbij je merkt dat je de grip verliest op wat ze doet?’. Zo’n vraag vraag kun je makkelijker beantwoorden als je naar drie niveaus kijkt: doel – afspraken – personen.
Door te onderzoeken vanuit deze drie niveaus, ontdek je welke interventies helpen om te veranderen.
Mijn naam is Martine Veeger.
Ik help leidinggevenden om de leidinggevende te zijn die ze willen zijn. De meeste leidinggevenden willen namelijk wel coachend en faciliterend leidinggeven, maar in de praktijk lukt dat niet altijd.
Eigenaarschap bij medewerkers begint bij jezelf: het begint bij jou als leidinggevende.
Maar dat wil niet zeggen dat je in je eentje het wiel moet uitvinden.
Je vindt al mijn kennis en ervaring in het boek Superkrachten en in het Superkrachtenprogramma help ik leidinggevenden om hun eigen energie anders in te zetten en hun organisatie zo in te richten dat medewerkers eigenaarschap nemen en daarmee superkrachten worden.
Wil je vaker artikelen en video’s over eigenaarschap ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de weekmail.

Dit vind je misschien ook interessant
Hoe zet je medewerkers in de juiste positie om eigenaarschap te nemen?
Wil je weten hoe je medewerkers echt eigenaarschap kunt laten nemen? Dit artikel laat zien hoe je ze de juiste ruimte en verantwoordelijkheid geeft zonder ze te overbelasten. Het draait om het stellen van duidelijke prioriteiten, het bieden van steun en wanneer jij als leidinggevende moet ingrijpen. Zo ontstaat een omgeving waarin medewerkers niet afwachten, maar zelf in actie komen. Benieuwd hoe je dit kunt doen? Lees verder!
Zeggen is niet hetzelfde als doen
We zeggen het zo vaak: “Vanaf nu ga ik het anders doen.” Maar waarom blijven we dan toch hangen in oud gedrag?
In dit artikel laat ik zien waarom zeggen en willen nog lang niet hetzelfde is als doen en hoe dit ons leiderschap en het eigenaarschap in teams kan blokkeren. Met een herkenbaar voorbeeld en concrete inzichten om vandaag nog verschil te maken.
Hoe neem je iedereen mee in organisatieveranderingen?
Bij organisatieveranderingen denken we vaak dat iedereen tegelijk mee moet en dat managers iedereen moeten overtuigen. Maar dat hoeft helemaal niet!