HET EIGENARENMODEL

De thema’s waarvoor eigenaren zijn benoemd

Hieronder zie je de thema’s van de OGSM 2020 van Service & Operatie en de kpi’s waarop gestuurd wordt binnen elk thema. Voor deze thema’s zijn binnen Rijdend op elk niveau (MSO, RM, TM) eigenaren benoemd in elk team.

De thema’s met een * hebben ook eigenaren bij Stations en V&S. Zowel Stations als V&S heeft ook nog eigen thema’s waarvoor eigenaren zijn benoemd.

Safety:
veiligheidscommunicatie (% dat bij steekproeven voldoet)
veiligheidshandelingen bij halteren (% dat bij steekproeven voldoet)
arbeidsveiligheid

Op tijd reizen:
% op tijd halteren voor conducteur (max 30 sec te vroeg of te laat deuren gesloten)
% op tijd rijden voor machinist (max 30 sec te vroeg of te laat vertrokken en aangekomen)

Gastvrijheid Trein:
% vriendelijkheid (beoordeling door klantonderzoek)
% zichtbaarheid (beoordeling door metingen van de overheid)
% informatie bij ontregelingen (beoordeling door metingen van de overheid)

Sociale veiligheid*:
# agressie incidenten
% letselgevallen naar aanleiding van agressie

Inzetbaarheid*:
# extra diensten die lokaal worden in gezet
# niet gestelde diensten
# openstaande verlofuren

Verzuim*:
% verzuim
% lichte dienst (wel aan het werk, maar met andere taak als doel om te integreren)

Professionaliseren management en verbinden met medewerkers*:
Aantal uren op de gemba (buiten op de werkvloer zijn)

Rendement (geen eigenaren voor benoemd, wordt opgepakt door business control en directeur S&O)
Realisatie van besparingspotentieel